Met je voeten in de klei

In deze drukke tijden even snel een foto- verslagje want ik heb wel veel gedaan dat ik toch wel even met jullie wil delen.

Ik begin op vrijdag: In de ochtend ging ik Louis naar school brengen. Ole en ik waren vrij maar ik ging achter de schermen helpen bij de musical en had gevraagd of Ole met Louis samen naar de musical mocht kijken. Leek mij slim, want ik weet dat Ole dat soort dingen juist erg leuk vindt.

Daarna deden we boodschappen en gingen naar de tuin. Sandra belde of we met haar en Tota naar een kwekerij in Aalsmeer wilden. Ja dat wilde ik wel en ik kwam terug met een aantal mooie planten. Die op de foto zijn niet alleen van mij hoor maar ook van de andere dames. ben er wel heel blij mee. Heb een clematis die niet klimt, een ruit (wilde ik al heel lang), twee lichtblauwe lavatera’s, een en een hibiscus fireball.

a

s’avonds ging ik zelf naar de musical kijken. Ik vind dit altijd heel leuk en ontroerend. De kinderen die mee doen, heb ik allemaal groot zien worden (een deel heb ik zelfs in de klas gehad) en een musical opvoeren is natuurlijk heel bijzonder en leuk en ook een beetje eng. Liselore (een collega van mij en de juf waar Louis volgend jaar bij in de klas komt) maakt de musical altijd zelf en schrijft samen met haar vriend ook de liedjes. Het was echt een hele goede musical.


Daarna feest voor de achtste groepers en hun ouders en als iedereen naar huis is nog een feestje voor onszelf. Laat naar bed dus.

zaterdag: was ik dus wel een beetje katerig en moe. Toch al vroeg mijn bed uit want uitslapen kan ik niet meer. Tobias ging dit weekend een oven bouwen van Leem op de Hemkerhof, samen met andere tuinders die dit ook wel eens willen proberen.

Ik ging met Louis en Ole naar het Gelderlandplein om cadeautjes te kopen voor de juffen en voor een vriendje van Ole en ook om boodschappen te doen. Toen ik eindelijk in de Albert Heyn stond bleek ik bij de kassa niet genoeg geld op mijn rekening te hebben staan. En natuurlijk was ik ook net nu mijn telefoon vergeten (anders kan je heel makkelijk wat geld over maken). Dus alle boodschappen weer terug in de kar en bij de informatiebalie steeds iets eraf (wijn, chips, onbijtkoek en andere onnodige dingen) tot we op een bedrag zaten wat ik wel kon betalen. echt genant en ik voelde me toch al niet zo lekker.

Maar smiddags ‘dumpte’ ik de kinderen bij Tobias en ging lekker even slapen waarna ik me weer goed voelde. Het leemoven maken was ook heel leuk. Hier een compilatie van de foto’s van zaterdag en zondag. Ze hebben twee ovens gemaakt: één wegwerpoven op de grond met een wilgentenen- binnenkant, en één echte met eerst een laag zand als mal, dan een laag leem en dan een laag leem met stro. De leem is een soort van droge aarde en die moet eerst gemengd worden met zand en dan moet je het kneden met je voeten. Nu moet hij weken drogen en dan kan de binnenkant eruit gehaald worden en droog je hem nog verder door er vuur in te stoken. zal ik later dus nog wel meer over bloggen.

Zondag kon ik het leven weer aan en ben ook bijna de hele dag bij het leemoven maken geweest. We hebben in de wegwerp- oven s’avonds ook al broodjes en pizza gebakken. Was erg gezellig in de regen onder het afdak in de tuin (geen foto’s van want de kinderen deden spelletjes op mijn telefoon).

Maandag: begon de echt- allerlaatste week van dit schooljaar. De kinderen zijn moe en opgewonden tegelijk. Als je je daar iets bij voor wil stellen= best wel erg. en ik had ook nog opdelers. Geen leuke dag dus maar als ik dan na een dag werken thuis kom in mijn tuin, wordt ik weer helemaal vrolijk. en we aten kapucijners uit de tuin. erg lekker.

 

En vandaag, dinsdag, ben ik lekker vrij omdat ik heb geruild met donderdag (laatste schooldag). Ik doe thuis de was, schrijf mijn blog en zoek gedichten uit voor de kinderen die weggaan. Dat doe ik elk jaar en heb zo al een heel bestand met leuke gedichtjes. Nu zag ik deze. Ook leuk maar kan ik niet gebruiken dus daarom maar hier als afsluiter.

Image result for plint gedichten

 

3 reacties

Plaats een reactie