Limburg 2

Ik realiseer me ineens dat ik helemaal geen verslag heb gedaan van de rest van onze Limburgreis en nu zijn we alweer een dag en nacht terug. Dat kan natuurlijk niet!!! 

Ik was gebleven bij woensdag. Toen gingen we naar Valkenburg. Donderdag maakten we eerst een wandeling door het Limburgse land naar een kampeerbierderij- manege die zelfgemaakt ijs verkochten. 

Louis onderzoekt een korenaar. Zijn haar heeft dezelfde kleur als het graan

  

En daarna liepen we de berg af naar het tropische zwemparadijs Mosaqua in Gulpen. Als bezoekers van de camping kregen we gratis toegang tot het zwembad en Louis en Ole vinden dat helemaal te gek met windwaterbaan, glijbaan van 70 meter, piratenapeelschip, ronddraaikolk en verschillende andere glijbanen. 

Ik vond het echt vreselijk. Het was heel druk met veel schreeuwende pubers en dikke, getatoeeerde Limburgers. Maar na alle glijbanen geprobeerde te hebben zochten Tobias en ik een plekje aan de rand van het pierenbad (vind Ole gelukkig nog steeds leuk) en lazen ons boek. Louis ging ondertussen nog duizend keer van alle glijbanen en vond het fantastisch. 

Savonds gingen we kaasfonduen bij De Kroon, het bekendste café/ terras van Gulpen. 

Vrijdag was helaas alweer de laatste dag van onze Limburgvakantie. We pakten de tassen in en maakten het huisje schoon. Ole deed nog een keer mee aan de optocht van het animatieteam, dansend de hele camping over. En daarna zouden we gaan. Tobias vond het onzin om een taxi te bestellen en zei dat hij dan wel de tassen van de berg af zou dragen, maar dat vind ik dan ook weer vervelend en het zelf dragen zo mogelijk nog vervelender. Dus ik gaf onze buurman (alleenstaande vader die de hele dag met zijn twee zoons aan het voetballen was) onze overgebleven Gulpen-biertjes en vroeg of hij toevallig nog de berg af ging. Nee zei hij, maar ik wil jullie wel even brengen. Plan gelukt 😉 

In Maastricht stalden we onze bagage op het station en gingen nog even de stad in. Dat wilde ik vooral. De mannen wilden geloof ik net zo lief meteen naar huis. Maar ik vind dat je, als je helemaal in Maastricht bent, het niet kan maken niet even de stad te gaan bekijken. Dus we liepen vanaf het station de bekende weg naar de Maas. Dronken koffie bij café de Poshoorn.   En staken de Maas over.  Op weg naar het Vrijthof. 

Maar dit allemaal gebeurde in zo’n sneltreinvaart en echt leuk vonden Louis en Ole het niet. Liever dan maar de achteraf- straatjes want die zijn eigenlijk leuker en we hoopten een leuk lunch- tentje te vinden. Van een meneer in een heel leuk boekwinkeltje kregen we de tip naar de oude Looiersstraat te gaan. En daar hebben we iid erg lekker gegeten op een leuk pleintje. 

  

Op de terugweg naar het station aten we nog even een ijsje bij een leuk standbeeld.   

Om 3 uur zaten we in de trein terug naar Amsterdam. Ook weer heel fijn om in de tuin te zijn. Alles staat zo mooi in bloei.   

Nu zou ik eigenlijk vanavond met Jan en zijn toneelgroep naar Shakespeare gaan in het Amsterdamse Bos maar het is afgelast vanwege de regen. Dus dan maar deze blog schrijven. Hopelijk wordt het vanaf volgende week echt lekker zomerweer in Nederland want ik heb nog 5 weken vakantie!!!

4 comments

  1. En toch genoten, dat zwembad is nieuw, nou ja, het is ook alweer 30 jaar geleden dat ik er was in Gulpen, zo ongeveer, hahahaha in dertig jaar kan er veel gebeuren 😉

    heerlijk, en jammer van het stuk, maar ja, het was ook erg inderdaad even, ik hoop dat het vandaag droog blijft en de zon blijft schijnen, ik ga straks naar de Veluwe 😉

    X

    Like

Geef een reactie

