onderwijs

uurtje staken

69e4274bd3876937acf43f4af93c6f4c

Zoals u misschien wel gehoord hebt gingen er veel basisscholen in Nederland vandaag het eerste uur staken. Wij ook. De kinderen mochten pas om 09.30 komen. We strijden voor een verlaging van de werkdruk en een verhoging van het salaris. Dit laatste omdat wij minder verdienen dan anderen HBO- opgeleiden en om het beroep van basisschoolleerkracht  aantrekkelijker te maken (wat hard nodig is want er komt een enorm tekort aan). Zie filmpje op AT5:

Maar wat kan je nou doen in één zo’n uurtje? dachten wij. Aandacht vragen voor de actie die er gevoerd wordt en zorgen dat zoveel mogelijk ouders de petitie ondertekenen. Dus gingen we spandoeken maken. Hieronder het resultaat.

 

Wil je weten hoe je de acties die nog komen kan steunen, kijk dan op de site van POinactie

 

 

3 thoughts on “uurtje staken

  1. Ik zit al heel lang niet meer in het onderwijs, maar oh wat steun ik jullie. Ik hoop dat het, ondanks de kille geluiden uit Den Haag, toch wat uithaalt. Het gaat om mensen, hoewel niet iedereen zich daar van bewust is. Ik gun jullie minder werkdruk en meer salaris. En vooral nog wel heel veel plezier in dat prachtige vak. Liefs 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Ook mijn steun heb je absoluut, gezien ik het onderwijs en de zorg waar ik mij in bevind hetzelfde euvel heeft en kent, en dan in de zorg zetten ze nog veel vrijwilligers in waar jullie moeten dealen met eventuele stages om dat ook nog in te werken en begeleiden, het slaat gewoon nergens op! Het kost alleen maar tijd!

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

