dagboek/muziek/Tuin/weekend

weekend

Weer heel veel gedaan dit weekend. Hier een kort verslag:

rijks

Nadat ik donderdag met Jan naar het Rijksmuseum was gegaan (zie vorige blog), waarna ik ook nog de kinderen uit school moest halen en met ze naar zwemles was geweest, wilde ik vrijdag graag een lekker rustig dagje. Gelukkig was het mijn vrije vrijdag. Ole was bij mij thuis en nadat we Louis naar school hadden gebracht en thuis een beetje hadden gerommeld, gingen we even buiten spelen. Ole oefende met fietsen en ik las de krant op een bankje in de zon. v2Maar toen belde ineens Sandra of ik die avond met haar en haar dochter Jody mee wilde naar een concert van “the Analogues” Deze Nederlandse samengestelde band probeert de nummers van The Beatles analoog zo goed mogelijk na te spelen. Na 1400 optredens gedaan te hebben waarbij the Beatles zichzelf eigenlijk bijna niet konden horen door al het geschreeuw van de fans, besloten John, Paul, George en Ringo om een studioband te worden. Ze gebruikten in de studio heel veel verschillende instrumenten, ze lieten allerlei muzikanten komen om mee te spelen en gebruikte allerlei, voor die tijd, moderne effecten. Zo maakten ze het album “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band”

Image result for the analogues sgt pepperHet podium in Zaandam stond helemaal vol met instrumenten. Ook zaten er een groep strijkers en een groep blazers op het podium waaronder onze oude tuin-buurman Michel.v1 In de zaal zaten natuurlijk veel “grijze dakduiven” die alle Beatles-nummers letterlijk konden meezingen. Maar ik kende er toch ook behoorlijk wat en vond het echt heel leuk en goed. Zeker de moeite waard om naar toe te gaan. Kijk voor meer informatie op hun site: The Analogues

Op YouTube zocht ik naar een filmpje maar kon er alleen een vinden van hun vorige tournee, maar dan krijg je wel een beetje een idee:

Zaterdag stond helemaal in het teken van het afzwemmen van Louis. Het huis moest eerst nog worden opgeruimd want naar het afzwemmen kwamen kijken Jan en Anja, Mam, Sil, Kolja en Lovis en Sil en de kinderen zouden ook nog blijven slapen in ons kleine huisje. Dan moet het natuurlijk wel een beetje opgeruimd zijn.

Om 2 uur zaten we allemaal klaar in het zwembad en begon het examen. Louis zwom tegelijk af met zijn beste vriend Mus. Heel gezellig voor ze. Je moet nog best wel veel kunnen voor je C diploma. Ik was echt onder de indruk van mijn eigen kind.

 

Daarna gingen we met zijn allen wat drinken bij het Amstel Boathouse. Dit zit op de plek van het vroegere Mirandapaviljoen: Een vreselijke bedompte tent was dat, maar op een erg mooie plek. Het is nu wel een stuk verbetert. Het is nog steeds een beetje een ballentent, maar ze hebben een goed terras, lekkere bitterballen en de kinderen kunnen spelen in het naastgelegen park maar binnen is ook een grote speelkamer en een sportzaal waar ze ook mochten voetballen en zo. Ik vond het wel een goede ontdekking.

Om half zeven waren we thuis en maakten we het eten klaar: hotdogs voor de kinderen, shoarma voor de mannen en een salade met gerookte kip en appel voor mij. Toen de kinderen naar bed waren keken wij Wie is de mol (ik dacht al dat het Thomas was :-). daarna gingen we Rummicub spelen, plaatjes draaien en wijn drinken. erg gezellig maar natuurlijk wel weer te laat naar bed.

En wat is het dan toch jammer dat die kinderen altijd zo “verrekte” vroeg wakker worden. bedIk deed de ochtenddienst en de heren mochten nog een tijd in hun bed blijven liggen. Na ontbijt, koffie en spelen op het pleintje gingen Tobias en Sil met de kinderen naar de tuin en kon ik nog even een uurtje slapen. Daarna fietste ik naar ze toe. De mannen waren hout aan het hakken en de kinderen (die ook behoorlijk moe waren van hun korte nachtje) hingen een beetje in en rond de tuin. Na een tijdje gingen Sil en de kinderen naar het station en wij bleven nog een beetje rommelen en gingen aan het einde van de middag weer naar huis.

Het was weer een fijn weekend. ik hoop dat jullie weekend ook ‘prettig’ was en dat iedereen heeft genoten van het lekkere weer. Gelukkig blijft het nog even zo. ik vind altijd dat dat de maandag een stuk dragelijker maakt.

 

 

3 thoughts on “weekend

Geef een reactie

