tag

Lekker volwassen

Even voor de niet bloggers onder mijn lezers: Weten jullie wat een “Tag” is? Zo nee, dan eerst even een kort lesje.

Bloggers weten ook niet altijd waar ze over moeten schrijven. Soms hebben ze even geen inspiratie en toch moet er elke week, dag, of zoals ik probeer 2 keer in de week, een stukje geschreven worden. Daarom gebruiken ze dan soms een tag; dit zijn een aantal vragen over een bepaald onderwerp, bedacht door een andere blogger die dan beantwoord moeten worden. Je schrijft hier altijd bij van wie je de ‘tag’ hebt overgenomen en soms wijs je ook mensen aan die hem daarna mogen invullen. Dan werkt het een beetje als een kettingbrief en daar heb ik persoonlijk een enorme hekel aan. Vooral omdat je je dan verplicht voelt eraan mee te doen (doe je het niet- dan verbreek je de lijn en ben je de spelbederver). Maar gelukkig zijn er ook ‘tags’ die dit niet doen en die vind ik alweer een stuk sympathieker. Om een idee te krijgen van waar de tags over kunnen gaan verwijs ik jullie naar de site trendbubbles waar 50 ideeen voor tags op staan.

Nu dacht ik om ook maar eens een tag in te vullen. Niet omdat ik geen inspiratie heb hoor want ik had ook kunnen schrijven over de nieuwe serie “De Maatschap” (over de familie Moszkowicz), over Louis veranderende houding tegenover meisjes, over de vogeltelling van dit weekend of de voederhuisjes die mijn kinderen gisteren gemaakt hebben en hoe snel ze tevreden zijn met het eindresultaat en liever buiten gaan spelen.

Maar dat doe ik dan gewoon weer een andere keer. Dit keer een tag die ik over genomen  heb van de Gans en zij had hem weer gezien bij Kakel , Melody en Kliefje.

De tag heet Lekker volwassen en gaat over onvolwassen eigenschappen van jezelf. Nou die heb ik genoeg dus sprak hij mij wel aan. Hier mijn antwoorden:

1)  Wat is het meest onvolwassen eten dat je de afgelopen week hebt gegeten?

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat dat is: onvolwassen eten. Ik denk dan aan een boterham met pindakaas én hagelslag of een zak autodrop die je in één keer opeet. Maar dat zijn nou niet de dingen die ik vaak eet. Wel ben ik dit weekend bij de Mac Donalds geweest. Ik weet dan nooit wat ik moet nemen want vind het eigenlijk allemaal vies. Dit keer bestelde ik een quarter pounder de luxe want die zag er nog wel lekker uit, maar in het echt is hij een stuk minder lekker dan op het plaatje.  Image result for quarter pounder deluxe Ook wel onvolwassen dit weekend waren Tobias en ik bij Sil (de tweelingbroer van mijn man). Andrea kwam pas om half een thuis en toen besloten we nog te gaan klaverjassen. Onder het klaverjassen at ik bijna een hele reep pure chocolade op. Ook niet echt volwassen, vind ik.

2) Hoe vaak ga je vóór 22:00 uur naar bed?

Meestal ga ik slapen tussen 22.30 en 23.00 uur (als ik tenminste de volgende dag moet werken) maar ik ga ook wel eens eerder naar bed om te lezen. Ik ben nu bezig in “Een klein leven” van Hanya Yanagihara. Als het uit is schrijf ik wat ik ervan vond, maar het is wel een echte ‘pageturner’ en een reden om lekker voor tien uur naar bed te gaan.

3) Wat is het laatste kinderprogramma dat je hebt gekeken?

Ik ben dol op kinderprogramma’s en kijk ze vaak zo half mee met Louis en Ole of met de kinderen op school. Sommige dingen vindt ik zelf ook echt leuk zoals kinderfilms in de bioscoop (Sing, Vaiana, Buurman en Buurman) of de kerstseries van de afgelopen jaren zoals “Alleen op de Wereld” of “de familie Vrolijk”. Ook kijk ik graag mee naar Sesamstraat, Klokhuis en het Jeugdjournaal en ik moet altijd erg lachen om Peppa big (hel knullig getekend maar erg grappig) peppa

4) Wat is het laatste dat je bent vergeten?

Ik vergeet van alles maar vaak ook met opzet. Dan heet het eigenlijk “uitstellen”. Daar ben ik nogal goed in.

5) Ben je wel eens in je pyjama naar buiten geweest?

Ja hoor, bijvoorbeeld op de camping, als je snachts naar de wc moet of s ochtends vroeg in de tuin of het duinhuisje

6) Wat is je meest ranzige gewoonte?

Ik vind ranzig ook al een heel ranzig woord maar dat is geen antwoord op de vraag. Ik ben vaak verkouden en snuit mijn neus het liefst in grote boerenzakdoeken. Die heb ik met allerlei verschillende kleuren en motieven en die liggen verspreid over het huis. Dat is natuurlijk niet echt netjes en snuiten in een zakdoek is ook al niet zo hygienisch.

7) Hoeveel enkele sokken heb je in je kast/la liggen?

Nou behoorlijk veel maar vooral ook van Tobias en de kinderen. Ik verzamel zo af en toe alle enkele sokken en bind die dan in een bundeltje bij elkaar in de hoop dat we de andere sok nog terug vinden. Soms gooi ik in een vastberaden bui, alle enkele sokken weg maar meestal vind ik dan de dag erna ineens de andere helft en heb ik spijt van het weggooien.

8) Welke lelijke emoji gebruik je wel eens?

De lachende drol is het leukst. lachende-drol

9) Wat is je meest nerderige eigenschap?

Hier bedoelen ze dus een eigenschap voor “nerds” maar daar is niet echt een woord voor. Ik had het vroeger nooit zo in de gaten maar ik ben mijn hele leven al behoorlijk nerd-erig eigenlijk. Ik had ook behoorlijk nerderigge vrienden die bijvoorbeeld oog des Meesters speelden of treinengek waren. Ik houd erg van spelletjes (is dat nerderig?) en vindt het ook leuk eindeloos te praten over bepaalde meetkundige constructies. Ik zou soms wel wat ‘hipper’ willen zijn, maar ja, je bent hoe je bent, denk ik dan ook weer.

10) Wanneer is voor het laatst het eten dat je kookte mislukt? Wat was het?

Ik kook eigenlijk nooit dus dan mislukt er ook niet zo vaak iets. Als ik wel kook, mislukt het meestal. Vaak komt het omdat ik me niet aan het recept houd maar denk dat ik het zelf beter weet. En dan maar wat uit de losse pols bij elkaar gooi.

11) Welke tic komt bij je naar boven als je je ongemakkelijk voelt?

Weet ik eigenlijk niet. ik denk tikken of wriemelen met je vingers.

12) Wat was de laatste rekening die je “verstopte”?

Nee dat doe ik bijna nooit. Ik maak ze wel eens niet open (weer dat uitstelgedrag). Wat ik wel doe is als ik iets nieuws heb gekocht liegen tegen Tobias over de prijs. Dan zeg ik “deze was heel erg afgeprijsd” terwijl dat helemaal niet zo was. Ik weet eigenlijk niet waarom ik dat doe want Tobias zegt nooit iets negatiefs over wat ik koop (het kan hem geloof ik ook echt niet schelen) en het is ook nog eens mijn eigen geld. Daar zal ik dus maar eens mee gaan stoppen.

Dat waren de vragen alweer. Als je ze ook wil beantwoorden (of één van de vragen) vind ik dat natuurlijk heel leuk, ook als je geen blogger bent, maar voel je vooral niet verplicht. De volgende keer schrijf ik weer een blog met een echt onderwerp al weet ik meestal van tevoren nog niet wat het gaat worden.

 

Geef een reactie

