Feest/school

Teamuitje- thuisje

Mijn jeugd was een hele vrolijke, maar er was 1 ding waar ik echt een hekel aan had, en dat was gym. Ik kon het niet en vond het ook echt niet leuk. Ik was zo’n kind die bij gym altijd als een van de laatste gekozen werd. Men wilde mij liever niet in zijn team want ik bakte er niet veel van. Ik ben motorisch bepaald niet handig en had totaal geen balgevoel. Ik was dan ook altijd heel blij als het uurtje gymen weer voorbij was. 

Hier werd ik gister aan herinnerd omdat we op school een teamuitje hadden. Er is nooit ergens geld voor en dus bestond ons uitje, georganiseerd door de gym- sectie van onze school, eruit dat we gingen volleyballen in de gymzaal. Het team werd ingedeeld in groepen van drie. Ik zat in het team met Richard, de gymmeester van de onderbouw en Liselore (bovenbouwjuf). Zij waren allebei echt best goed in volleyballen maar toch verloren we elke wedstrijd en dat kwam vooral door mijn onhandigheid. Ik loop liever weg als er een bal op me af komt en als ik dan echt moet slaan, mis ik meestal of speel hem zo dat hij bij verre niet over het net heen gaat. Ook heb ik nooit goed opgelet bij gym (ik zat liever te kletsen op de bank) en ken de regels van het spel dus niet. 

Toch hebben we veel gelachen en maakte het gelukkig niemand iets uit of we wonnen of verloren. Gewoon samen ‘iets’ doen is al heel gezellig omdat ik erg leuke collega’s heb. Na afloop hadden we een Mexicaanse borrel op het schoolplein met taco- chips en Desperado’s.


En daarna gingen we gezamenlijk Mexicaans koken. Per groepje kreeg je een kaart met een recept erop, en alle ingrediënten stonden klaar. Wij maakten de vegetarische  groenten- burrito’s. Ook in koken ben ik geen ster (ik doe het gewoon nooit eigenlijk) maar dat maakte niet zoveel uit want dan is er altijd wel iemand die het wel kan. 


Buiten in het zonnetje aten we al ons zelfgemaakte eten op en praatten we over kinderen op school, het onderwijs en wat daar wel niet allemaal aan schort,en gelukkig ook over van alles en nog wat dat niet met school te maken had. 

Ondanks het volleyen was het toch een hele leuke middag en kan je dus ook met weinig geld een leuk teamfeestje houden. 

2 thoughts on “Teamuitje- thuisje

  1. Dat vond ik nu juist één van die dingen die ik wel leuk vond om te doen, op hoger onderwijs dan, maar goed, gym, heb het altijd wel leuk gevonden, behalve de touwen en de ringen. Klimrek weer wel, en apekooien, maar voetballen weer niet, omdat de jongens zo knoeihard schoten, ik kon het wel in elk geval, hahaha

    Ach ja, die tijd ging ook voorbij, was spijbelen leuker 😉 En zeker weten dat je een feestje kunt maken met weinig geld!

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

