Aangekomen in Saintes

Gisterochtend om 4.45 uur ging de wekker en begonnen we aan onze reisdag. Eerst met de taxi naar schiphol. Daar wachten tot het vliegtuig ging.

Om 08.10 uur gingen we de lucht in. Jammergenoeg was het bewolkt  (in Nederland) en konden we niet naar het landschap beneden kijken maar de “wolkenzee” was ook heel mooi.

In Bordeaux naar het station en daar wachten op de trein bij de ‘Tabac’ tegenover het station.

Toen nog anderhalf uur in de trein en toen nog een taxi regelen op het station van Saintes. Ik had aan de stationschef gevraagd of die een taxi wilde bellen maar die kwam steeds maar niet. Tobias zij: “we gaan nu lopen” en ik zij “ik ga echt niet lopen”. Echt zo’n gezellig reismomentje. We waren ook gewoon erg moe, het was warm en de kinderen zeurden over wanneer ze nou in het zwembad konden gaan liggen.

Uiteindelijk kwamen we om half vijf op de camping aan en een paar minuten later lagen de kinderen in het zwembad.

Er moest natuurlijk ook nog gekookt worden. Tobias, die boodschappen was gaan doen toen wij gingen zwemmen, kookte pasta met worstjes en aubergine- tomatensaus maar bij her afgieten van de pasta viel de hele pan op het gras en aten we alleen worstjes met saus en sla. Echt camping eten.

Daarna snel naar bed en we sliepen heerlijk.

Vanochtend eerst naar de markt.ze hadden zoveel lekkere dingen dat ik ze allemaal voor jullie wilde fotograferen.

Na een kopje koffie op het terras begonnen we aan onze fietstocht. 30 km om mee te beginnen. De heuvels vielen me nog best tegen en het is hier nu 31 graden. Na afloop moe maar voldaan.

We zagen nog wel een slang.

Na het avondeten nog even naar saintes om het stadje te bekijken en een ijsje te eten.

Net nog even gezwommen. Het is toch nog te warm om te slapen. Morgen een tocht van 52 km naar de volgende camping. Ik ben benieuwd.