Algemene tips/boeken/creatief

Tekenen van punt tot punt Meesterwerken

Zoals ik in mijn vorige blog al schreef heb ik last van “pre- vakantie stress” . Dat is verder helemaal niet zo erg, hoor. Het hoort erbij en is toch eigenlijk ook een behoorlijk “luxe- probleem”. Dus ik probeer er ook niet teveel over te klagen. Maar ondertussen is het er wel en zit mijn hoofd de hele dag vol met lijstjes van wat ik allemaal moet doen.

Wat ik momenteel doe aan dit volle hoofd is: tekenen van punt naar punt. We zijn in de tuin aan het wonen en hebben daar geen elektriciteit. Geen televisie en computer dus. Heerlijk is dat en meestal ga ik ’s avonds lezen, in de tuin werken of met Tobias kletsen. Maar de laatste dagen ga ik steeds tekenen in onderstaande boek: Tekenen van punt tot punt- Meesterwerken.t7

Mijn zus had zo’n boek gekregen van een vriendin en toen wilde ik het ook. Je kan het kopen bij museumwinkels of bestellen bij Bol.com. Kost wel 25 euro, maar je bent er lang zoet mee.

Ik vind het prettig om deze tekeningen te maken omdat het je totaal opslokt. je moet de hele tijd op zoek naar het volgende punt (bijvoorbeeld 263) en denkt dus alleen maar: waar is 263, en daarna; waar is 264 en zo verder. Het is daardoor een soort van meditatie. Alles wat je verder bezig houdt verdwijnt voor even. En als je dan een tijdje bezig bent zie je pas wat het wordt. De tekeningen waarop je dat van tevoren nog niet kan zien zijn het leukst. Het is totaal niet creatief, maar dat is voor mij ook helemaal niet het doel. Het ziet er ook niet heel mooi uit als het af is maar toch krijg je er een gevoel van voldoening van.

Je kan ze ook nog inkleuren, voor nog meer meditatieve momenten maar ook daar wordt het niet echt mooi van.

De tip voor vandaag is dus: Heb je stress? koop een van punt tot punt tekenboek voor volwassenen en ga lekker tekenen.

Ik schreef al eerder een blog over van punt tot punt tekenen. Die kan je hier lezen. Lijkt alweer heel lang geleden en gedateerd. Grappig vind ik dat.

4 thoughts on “Tekenen van punt tot punt Meesterwerken

  1. Je kunt ook zonder van punt tot punt tekenen, direct kleurboeken voor volwassenen van 1 Kunstenaar aanschaffen, ondertussen heb ik er twee, die van Monet en Vincent van Gogh met hun meest bekende werken erin, en ja er zit wel een heel patroon in qua kleuren dat je ze exact zo in kleurt zoals ze zijn van de Meesters zelf, maar een aantal platen zitten er dubbel in zodat je in het tweede gedeelte zelf kunt bepalen en je eigen kleuren erin kunt zetten om te zien hoe dat dan geworden zou zijn als…. hahaha en ja dat is net zo zennnnnn

    X

    Like

Geef een reactie

