Creative walls

Een van mijn favoriete ‘dingen’ zijn muren die vol hangen met een hele hoop foto’s, schilderijtjes, tierelantijnen, opgezette insecten en van allerlei andere “oude troep”. Daarom was ik ook zo blij dat ik in Oestgeest het boek “Creative Walls” van Geraldine James zag liggen. w2

Het boek is alweer 5 jaar oud, hoor, maar ik kende het nog niet. Geraldine James is een Engelse dame die mooie dingen inkoopt voor in “Selfridges” en daarnaast dit soort leuke boeken maakt.

Het boek staat boordevol met foto’s van interieurs en dan vooral van de muren. Ook geeft ze tips over hoe je je verzamelingen tentoon kan stellen. Daarbij is haar uitgangspunt: gebruik je eigen creativiteit. Het hoeft niet mooi te zijn, als jij het maar mooi vindt.

Je moet er wel van houden, denk ik. Een van haar uitspraken over het boek is bijvoorbeeld: “cold minimalism has its place, but not at my place”. Dat vind ik alweer heel grappig en ik ben het er ook mee eens. Om een indruk te krijgen van het boek hier een aantal foto’s eruit, gemaakt door Andrew Wood.

w4w8w6w12w7w17

Misschien is het wel wat veel zo allemaal bij elkaar. Maar probeer de foto’s zo te bekijken dat er per huis maar één zo’n muur is, en dan is het alweer anders, vind ik. Ook nog wat kleine ideeen:

 

Ikzelf probeer ook mijn hele leven al mijn muren te versieren. In mijn tienerkamer met mooie plastic tassen en foto’s van al mijn klasgenoten, of een groot circusaffiche (in frankrijk van de muur gehaald), oude schoenen, vliegers, gekke schilderijtjes enz enz. Toen ik net in Amsterdam woonde de wc van onder tot boven vol met aanzichtkaarten van schilderijen.  En ook nu nog versier ik mijn muren zoals deze blauwe muur in de keuken en mijn verzameling dierenkunst boven de bank. w19w20

Op internet kan je nog veel meer inspiratie op doen. Zo vond ik deze twee ook nog wel het plaatsen waard. w14w9Ik wordt hier in ieder geval heel vrolijk van. Hoe zien jullie muren eruit en kan je er een foto van sturen. Dat zou te gek zijn. Maak ik daar ook een blog van.

 

 

 

Geef een reactie

