taal

Ik ben voornemens….

“Een goed begin is het halve we” lees ik vanochtend op de nieuwe Schrikkelkalender die bij mijn schoonouders op de wc hangt. Dat ik hem niet meteen door heb komt waarschijnlijk door de katerigheid en de weinige uren slaap die bij deze eerste januari-dag horen.

Gisteravond na middernacht en nadat iedereen elkaar een gelukkig nieuwjaar had gewenst, de broers een paar vuurpijlen hadden afgeschoten en we hadden gedanst met de kinderen op “Blame it on the boogie” en “Ik voel me sexy als ik dans” hadden we het ook nog even over de goede voornemens. Sil, de tweelingbroer van Tobias, raadde mij als goed voornemen fijntjes aan: “Minder spelfouten in je blog”.  Nu denkt u misschien: Dat is ook niet aardig om te zeggen. Maar zo gaan wij nou eenmaal met elkaar om. Het is een soort haat-liefde verhouding waar wij allebei volkomen tevreden mee zijn.

En daar komt nog bij dat hij ook nog gelijk heeft. Maar ja, spelling is nooit mijn sterkste punt geweest, en dan breng ik het nog als een understatement. Mijn oudste zoon Louis heeft nu op school hetzelfde probleem;  Een best wel goed rapport maar héél slecht in spelling.

Dus ik wil jullie lezers dan ook vragen coulant te zijn. Het gaat immers om de inhoud en niet zo zeer om de vorm, vindt ik. En taal is ook gewoon focking- moeilijk blijkt uit het onderstaande gedicht dat ik ook weer van Facebook heb gehaald.

One thought on “Ik ben voornemens….

  1. Heel eerlijk? Ik let niet zo op taalfouten, ook omdat dit toetsenbord soms blijft hangen en er in bepaalde woorden dan twee keer dezelfde letter staat waar er maar eentje moet, soms verbeter ik, soms ook niet, geen zin in, hahahaha

    En met niet op letten, is dan op blog, ik kan soms mijn schrijf of tik werk wel 3x doornemen en pas na publicatie zie ik dat ik letters aan elkaar heb, de spatie verkeerd staat alsnog of een letter niet gepakt heeft tijdens het tikken, kortom…. ik let er niet zo op omdat we ook tikken. Ook al ben ik wel een officiele typgeit, ja met diploma dus op ouderwetse wijze behaald op de hamer machines nog, hahaha

    Maar, in schrijfwerk, waar het er wel toe doet, met taallessen, let ik er natuurlijk wel op.

    X

    Like

Geef een reactie

