Curacaou

Curacao 4: willemstad

Dinsdag deden Louis, Anouk en ik een dagje Punda. Dat is het centrum van Willemstad. Een kort fotoverslag:

Eerst gingen we naar de “Floating Market” Dit is een markt die bestaat uit allemaal bootjes die elke ochtend 40 km over zee komen varen vanuit Venezuela.

 En zo ziet het er van de achterkant uit.

 Daarnaast ligt de grote overdekte ronde markt waar ze geen eten verkopen maar wel allerlei andere spullen zoals souvenirs, drogisterijartikelen en kruiden/ specerijen enz.

Ook liepen we nog wat door de winkelstraten en bekeken Punda. Om 11 uur had Anouk een afspraak en gingen wij met het pontje naar Otrabanda. Normaalgesproken kan je oversteken over de bekende Pontjesbrug (hier te zien op een schilderij uit Sanne’s museum):

Maar die wordt nu jammergenoeg opgeknapt dus hij was er niet.

   Dus we namen het pontje. Op de achtergrond zie je ook de bekende brug die de twee delen van Willemstad met elkaar verbindt.

In Otrabanda wisten we eigenlijk noet zo goed wat te doen want het was inmiddels al behoorlijk warm dus gewoon een beetje rondlopen doe je dan ook niet zo snel. Wel zag ik dit erg mooie huis wat niet bewoond was en waar ik dan meteen fantasieën over krijg om er een leuk hotel te beginnen (mijn man heeft tenslotte al heel wat jaren hotelwerk- ervaring).

 We kochten een Batida (een milkshake met veel fruit, kan ook zonder melk) bij een stalletje op het plein en voeren weer terug naar Punda.

  Ik zag nog een dolfijn lucht happen boven water.

 Bij de rechtbank haalden we Saar op om met ons te gaan lunchen.

Toen we terug liepen naar de auto kwamen we een man tegen die rond liep met twee leguanen. Of we ermee op de foto wilden voor 15 gulden, die kleine mag voor 10. Nou, dat wilde die kleine wel.

 In en in gelukkig reden we naar huis voor een korte siësta.

5 thoughts on “Curacao 4: willemstad

  1. Ha Jits, Nou, wederom een ontzettend leuke dag begrijp ik! En Louis met een leguaan in zijn armen, heel cool. Die markt in Punda lijkt me enig, daar wil ik ook heen. Jij maakt een soort van oefenreis voor ons, zodat wij weten waar we allemaal heen kunnen op het eiland in december aanstaande. Veel liefs

    Renee

    Sent from my iPad

    Like

    • Ja dat had ik ook al bedacht. Ik denk ook dat jullie het echt leuk gaan hebben. Raar eiland wel hoor. Misschien op mijn blog tot nu toe een beetje eenzijdig belicht. Maarja dan heb je tenminste ook nog wat zelf te ontdekken.

      Like

Geef een reactie

