muziek

Uptown Funk

Ik stond in de rij voor de sigarettenbalie bij de AH (Ja , als één van de laatste der Mohikanen rook ik nog).  Voor mij stond een jongen met motorlaarzen en in zijn hand een helm. De baliemevrouw vroeg om zijn ID. Ik dacht: hij heeft een motor mevrouw, dan zal hij toch wel boven de achttien zijn! Toen dacht ik er ineens aan dat ik zelf nooit een identiteitsbewijs bij me heb. Wat nou, als ik geen sigaretten kreeg? Lichte paniek bekroop mij.

Ik rook best weinig maar zonder sigaretten zitten vind ik vreselijk. Daar krijg ik een heel onrustig gevoel van. Ik dacht aan de smoezen die ik kon bedenken. Jammer dat ik niet 1 van mijn kinderen bij me had. daarmee laat  je meteen zien dat je al volwassen bent. Er liepen ook ouders in de winkel rond die ik kende van school. Die konden dan voor mij getuigen. Maar ja, die horen niet te weten dat ik rook. Is toch niet meer van deze tijd en een beetje ‘not-done’ voor een schooljuffrouw . nou ja, dan maar heen en weer naar huis. Bijzonder…. hoeveel je wel niet kan denken in een paar seconden.

MAAR NATUURLIJK VROEG DE VROUW NIET OM MIJN ID. IK BEN AL 40. What was I thinking!!!! En ik weet ook wel dat ik er niet meer uitzie als 16 (en dat zou ik ook helemaal niet willen) maar toch voelde het een beetje als een teleurstelling.

Laat gisteravond keken Tobias en ik, hangend op de bank, you tube clipjes, en weer voelde ik me een oude lul. Er is zoveel leuks dat ik helemaal niet ken (ik luister wel naar de radio maar altijd naar radio 1 en kom ook niet zo vaak meer in uitgaansgelegenheden waar ze andere dingen dan K3 draaien ). deze van Merk Ronson en Bruno Mars vond ik het leukst. Vooral het dansen. En de muziek ‘ realy funky’ . Of vind ik dit leuk omdat zowel het clipje als de muziek ook uit de jaren tachtig zouden kunnen komen?

6 thoughts on “Uptown Funk

  1. Vast! Als ik je nog even uit de droom mag helpen: als je samen met je puber voor jezelf drank of sigaretten gaat halen krijg je het mooi niet mee. Kan hij roepen wat je wilt hoe oud je wel niet bent. Heus hoor, dan moet je doen alsof je kind niet bij je hoort. In Nl tenminste wel.

    Liked by 1 persoon

  2. Ik vind het juist heerlijk rustig dat ik niets meer ‘moet’! Ik mag alles zelf beslissen, ik mag lekker mijn eigen leven leiden en (als klap op de vuurpijl) hoef ik aan niemand verantwoording af te leggen! 🙂
    Dus… lekker jezelf een ouwe lul voelen! Hahaha Daar is namelijk niets mis mee…

    Liked by 1 persoon

  3. hahahahaha mijn moeder zei vroeger al, als ik mijn eigen kledingstijl van toen ik nog kleiner was ging trashen… ‘alles komt weer in de mode en terug, wacht maar af!’ En dus ook de muziek uit de eighties, ik ben blij, hahahaha

    Als ik mijn portomonee bij mij heb, heb ik altijd mijn ID bij mij, dus dat zit wel goed, maar ze vragen er ook nooit om, wel heb ik dat vaak gezegd, wil je hem niet zien? lol…. de gezichten die je dan krijgt als je dat zegt….

    Like

  4. Pingback: mijn eigen top-6 | jitstips

Geef een reactie

