creatief/kinderen/lezen

The making off… Een prentenboek. Deel 1

Hoe maak je een prentenboek als je niet kan tekenen? Over deze vraag heb ik de afgelopen dagen nagedacht.  Ik ben met mijn vriend de uitdaging aangegaan dat we allebei over een maand een Kinderboekje af moeten hebben wat we dan gaan presenteren aan onze eigen kinderen.

Nou kan hij wél heel goed tekenen, dus in dat opzicht is het al een ongelijke strijd.  En ook bij de algehele creativiteit leg ik het af. Daar staat tegenover dat ik wel heel vindingrijk ben (noot: dit is niet hetzelfde als creativiteit). En daarnaast heb ik natuurlijk nog een heleboel andere kwaliteiten waar ik verder niet over zal uitweiden.

Ik ga een boek met collages maken. Ik houd namelijk erg van leuke plaatjes zoeken en uitknippen en die dan bij elkaar te plakken tot een nieuw beeld.

Daarbij heb ik mezelf ook nog een beperking opgelegd. De hoofdplaatjes moeten uit 1 boek komen. Dit is een afgeschreven bibliotheekboek dat ik heb gekocht voor 50 cent: De Boerderij van H. E. Kuylman.

IMG_2456

Het is een verkadeboek uit 1936. Maar ik zou er niet in gaan knippen als het echt uit 1936 zou komen hoor. Nee het is een herdruk uit 2002.

Eerst maar eens wat dieren uitgeknipt.

IMG_2478

 Op mijn blog ga ik verslag doen van….. The making off, dus eigenlijk. En dan maar hopen dat het lukt.

4 thoughts on “The making off… Een prentenboek. Deel 1

Geef een reactie

