Geen categorie

Van punt naar punt

Eigenlijk wil ik het liefst altijd “iets” doen. Dat kan variëren van iets nuttigs (werken, achterstallige post openmaken, mijn klerenkast opruimen, fotoboeken maken voor de kinderen, de tuin omspitten etc.)  tot gewoon iets leuks (theedrinken met iemand, naar een museum, dierentuin of park met de kinderen, een mooi boek lezen, naar de film enz.).

Vandaag heb ik niets gedaan. Dat mag ook best eens zo af en toe, zult u nu zeggen, zeker in de vakantie. En toch voelt het niet helemaal goed. De hele dag, tijdens het niets doen, hoor ik een stemmetje in mijn achterhoofd die zegt “Zou je niet eens iets gaan doen, Jits?” en “Zonde van je dag”. Nou heb ik de vorige dagen juist heel veel gedaan. Vrijdag studiedag, zaterdag naar de film en ’s avonds naar de kroeg, zondag naar Artis en maandag naar kinderfilmfestival in Eye. Nu vandaag:

’s Ochtends eerst Ole naar de crèche gebracht. Hij vroeg onderweg naar de crèche nog wel: Waarom moet ik eigenlijk naar de crèche? Hij merkt ook wel dat Louis en ik gewoon thuis zijn. Dan voel ik me wel even een ietwat ontaarde moeder maar ja hij vindt het altijd heel leuk op de crèche en een dagje met één kind is ook fijn. En een belangrijk Duits gezegde waarvan ik totaal niet weet hoe je het moet spellen dus ik schrijf het fonetisch: Es sol herunter, wat zoiets betekent als: Ik heb er ook voor betaald.

De rest van de dag de krant gelezen, met Louis lego gebouwd, buiten op een bankje gezeten bij de speeltuin, middagdutje gedaan, met Tobias rummikub gespeeld  en tot slot: getekend in mijn kleurboek voor volwassenen “van Punt tot Punt“.

van punt tot punt

En Daarmee zijn we aangeland bij de tip van de dag. Bij de action koop je voor 0,79 cent dit boek waarin 45 nummertekeningen staan. Even voor de mensen die niet weten wat dat is: een nummertekening is een bladzijde vol met puntjes en naast elk puntje staat een nummer en het is de bedoeling dat je de puntjes met elkaar verbindt en dan krijg je een tekening te zien (die meestal heel lelijk is).  De nummers in dit boek gaan ongeveer tot de 399. Over 1 tekening doe je ongeveer 45 minuten en je kan ondertussen ook eigenlijk niet nadenken over andere, belangrijke dingen, want je moet echt je best doen om steeds het volgende nummertje te vinden en niet de tel kwijt te raken. Wat je wel ondertussen kan doen: naar de radio luisteren. Reuze fijn!!!!

2 thoughts on “Van punt naar punt

  1. haha die punt tot punt tekeningboek heb ik ook, alleen dan van zo’n duur merk omdat ze toen nog niet bij de Action waren (is alweer van 1,5 jaar geleden). Ik vond het echt heel erg leuk, maar ineens stopt dat dan ook weer.

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: 100 blogposts | jitstips

Geef een reactie

